Bakgrund

lördag 21 januari 2012

Loppisfynd i snöovädret

Vilken jäklans snöstorm det kom då, förstörde alla planer för dagen. Men vi lyckades i alla fall ta oss ut på en liten secondhand runda. Jag, mamma och min vän Gitte tog bilen i snöstormen och åkte de dryga 2 km till återbruket. På vägen hände det 3 stycken olyckor framför oss, heeeelt galet! Halvägs ångrade vi oss att vi ens gått ut men vi överlevde!

Några roliga fynd blev det med. Hittade den här roliga mustasch-muggen som min mamma snodde precis framför ögonen på mig. Hur rolig som helst!

Det bästa med muggen är att den har ett mustasch-skydd! Hur awesome är inte det? Nu bor den hos min mamma i alla fall men som plåster på såren för att hon stal mitt fynd köpte hon de underbart fina uggle-glasunderläggen till mig! 6 stycken som hänger på en lite ställning.

Sen hittade jag ett gulligt 70-tals täcke också. Jag tror jag är lite svag för 70-tals inredning faktiskt. Det kan ha att göra med att jag älskar färgen orange med.

Kaj gillade täcket lika mycket som jag.

Vad händer annars då? Jag försöker fixa till en ny header med ett nytt namn. Känns så knäppt att ha en bröllopsblogg när det är 1 ½ år sedan som vi gifte oss. Så jag tänkte att jag skulle döpa om den till "Lilla Pysselmonstret" i stället efter som det mer eller mindre är en pysselblogg.
Eller en Fru-blogg kanske? "Lilla frumonstret", njae, låter knäppt.
Ideér mottages tacksamt.
Fram tills jag har bestämt mig så får ni stå ut med den gamla headern som jag ändrat lite på bara. Och råkat trycka ihop lite. Hur ag nu lyckades med det vet jag inte men uppenbarligen så är det min grej att förstöra saker.

2 kommentarer:

  1. Tycker "Lilla Pysselmonstret" är klockrent! :D Älskar mustasch-muggen för övrigt, så smart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra, för så får det nog bli :) Och muggen är suverän, min nya favoritgrej i heeeela världen. Haha :)

      Radera