Bakgrund

fredag 2 mars 2012

Ännu mer loppisfynd & en raggare!

Hemma hos oss är det lättare att räkna nyproducerade fynd än second hand fynd. I vardagsrummet är det enda som inte är köpt på second hand vårt skrivbord som vi köpte på Ikea för några månader sen. Om man sen bortser från tv:n och kattklätterställningen som är gåvor så är resten secondhand fynd.
Sist jag var på loppisrunda hittade jag den här tavlan till exempel. För 20:- tyckte jag att den skulle göra ett färgglatt inslag på min fotovägg som jag håller på och bygger upp.

Det går sådär. Tavlorna byter plats hit och dit och ett tag hängde till och med den största tavlan upp och ner av någon jävla anledning, vet inte hur jag lyckades.
Det kommer att bli en faslig blandning av fotografier från bröllopet, gamla vykort, canvastavlor och roliga saker som jag tycker om och ramat in.
Jag lovar att visa det färdiga resultatet när fotoväggen är klar.
För en 50 lapp blev även den här tjusiga spegeln min. Strunta i tavlan under, den har precis som alla andra tavlor i hemmet flyttats från vägg till vägg men en sak är säkert, den ska Inte hänga kvar där.

Om spegeln får hänga kvar kan bara tiden utvisa.

Och som avslutning på detta inlägget tänkte jag berätta vad som hände mig igår.
Jag hade på mig en rosa klänning med tyllkjol och ett par nya skor dagen till ära. Jag hade precis varit och handlat och när jag gick ut från affären så tog vinden tag i min kjol så den fladdrade lite romantiskt och jag blev så glad av att se mina nya skor så jag skuttade till litegrann. Jag kände att jag fick lite vårkänslor och på första gången sen innan operationen så kände jag mig faktiskt fin.
Gick vidare upp för en bro som man passerar på väg hem till mig och när jag är på mitten av bron hör jag någon som ropar efter mig.

"Ursäkta, hallå, ursäkta mig!" Jag vände mig om och kollade på mannen i 30-35 års åldern som hade jagat i fatt mig i tron att jag kanske tappat något.
"Känner inte jag dig från någonstans?" Frågade han och jag svarade att han hade nog tagit fel.
Nää,, just det... så här var det, jag såg dig när du kom ut från affären och tyckte att du var söt och jag skulle vilja lära känna dig, tänkte fråga om du skulle vilja träffa mig någon dag"
Jag blev lite ställd och lite generad till och med, trodde först han skojade med mig eller något. Fick snällt säga att jag är en gift kvinna, tror det är första gången som jag får säga det till någon som stöter på mig faktiskt, får gärna hända lite oftare. Man får verkligen en ego-boost!

Nu ska jag fixa lite fredagsmys här hemma och sen ska jag måååla!! Har längtat efter det hela veckan!

6 kommentarer:

  1. Härligt för självförtroendet med mannen på bron =) men du är väl faktiskt "känd från tv"? Sorgligt noghittade jag dig ALLDELES för sent för att kunna titta på de avsnitten, eller några alls för den delen. Tv4 är ju så snåla att man måste ha premium för att få se. Men sugen blev man efter att ha läst om bröllopen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om han hade känt igen mig från tv så hade han nog inte vågar flirta med mig. hehe.

      Jag har den på cdskiva med våra avsnitt såklart ;) Men på tv4s hemsida finns fortfarande ett litet klipp kvar från vår vigsel.

      http://www.tv4play.se/hem_och_fritid/fyra_brollop?title=nervost_varre_under_vigseln&videoid=1628812

      Tada! :)

      Radera
    2. Haha, näe det kanske han inte hade gjort förstås. Om han inte tycker det är extra spännande då förstås =)

      Ska genast kika på det. Hittade lite klipp med betyg och sånt på hemsidan...

      Radera
    3. Åh, kolla inte på det. Haha. Anki söp mig under bordet på det första bröllopet. Haha. Kunde knappt lämna några poäng för jag bara sluddrade.. hahaha

      Radera
  2. Tycker dina monogram är jättefina! Tråkigt att höra att du inte ens fått tack efter att ha lagt ner många timmar på dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tycker också det var tråkigt, har gjort flera monogram till olika brudpar och när de val och fått den färdiga versionen så blir det knäpptyst. Fast många har varit glada och visat sin tacksamhet också men man tappar sugen efter ett tag :(

      Radera