Bakgrund

måndag 6 juni 2011

Nya skor med decoupage!

Idag har jag pysslat med lite decoupage, har ett par gamla vagabond pumps hemma som förstördes under förra sommarens vilda fester. De har stått i skohyllan och sett lite ledsna ut så idag piggade jag upp dem med ett nytt utseende!

Så här såg de alltså ut innan, fin färg men lädret har lossnat lite överallt och speciellt klackarna var helt förstörda. Fula repor och streck som aldrig skulle gå att fixa till. Fin o-ordning på mitt skrivbord också, precis som vanligt.

Först tänkte jag använda tidningspapper till min decoupage men tillslut fastnade jag för en fin servett med rosor och prickar som jag tror att jag köpt på Panduro. Sen var det bara att klippa, riva och klistra! Resultatet blev hur bra som helst, ett helt par nya skor redo för massor av fester en sommar till!


En rosett i spets fick vara med också, rosetter är aldrig fel!

Man får tänka på att om man gör decoupage med servetter så synd färgen under igenom lätt. I detta fallet gjorde det inget men hade jag använt en ljusare servett så skulle jag nog sprayat skorna vita först.

4 kommentarer:

  1. Meh, shit va coola!! /Louise

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! :) Är rätt nöjd själv faktiskt!

    SvaraRadera
  3. Supersnyggt! Bra med lite "återbruk" också.. =)

    SvaraRadera
  4. Tack Sanna!
    Det är så sant, man måste tänka en eller två gånger extra innan man slänger något. Detta vara garanterat billigare än att köpa ett par nya pumps till sommaren. Haha :)

    SvaraRadera