Bakgrund

söndag 5 juni 2011

Det provosoriska Bröllopsporträttet

Idag har varit en helt underbar dag. Igår med förresten, solen har strålat och humöret har varit på topp. Igår var jag och maken ute på en långpromenad, nästan 3 timmar var vi ute och promenerade. Det var väldigt skönt. Idag har vi inte kommit ut så mycket utan mest pysslat här hemma. Fick ett sms av en vän som bjöd ner oss på mat, de bor bara några hundra meter bort så kvällen spenderade vi där, åt god mat med trevlig sällskap. Bättre än så blir det inte.

Jag blev förresten mer eller mindre klar med vårt provisoriska bröllopsporträtt här om dagen. Visade ju denna bilden här om dagen:


Sen växte bilden fram mer och mer. Den ser lite sne ut men det gör inget. Jag brukar måla men detta är lite utanför min repertoar så att säga. Inte direkt min stil men jag ville prova och slutresultatet blev ganska bra faktiskt.


Det syns inte så bra på bilden men fjärilarna och blommorna är av papper och dit klistrade för en 3D effekt. Min brudbukett har en grund av decoupage och bokmärken, på det är det lite tyg och pappersblommor också. Egentligen borde jag ta lite detaljbilder men om ni bara klockar på bilden så blir den större.

Tyvärr så slog blixten i fotografiet av våra skor, fick ingen ordentlig bild men ni fattar poängen i alla fall.
Tanken är att med tiden fylla på med mer roliga detaljer, blommor och kvistar och låta porträttet växa tillsammans med oss!
Just nu hänger det på stället vi har "paxat" åt vårt riktiga bröllopsporträtt, så vi får hitta en ny plats åt den när vi får tummen ur och fixar vårt riktiga porträtt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar