Bakgrund

torsdag 19 augusti 2010

9 dagar kvar - Nedräkning och en minihippa!

Ja, ni ser rätt, 9 dagar kvar. Det är ju helt sanslöst, jag tyckte att tiden gick fort när det va 9 månader kvar, nu är det 9 dagar, DAGAR! Jag kan inte fatta det.

Idag ska jag gå och köpa underkjolen till min klänning, klänningen blir förhoppningsvist klar på söndag. Börjar bli lite nervös, speciellt efter gårdagens mail då min skräddare skriver att han inte hittat exakt samma färg på tyget som resten av klänningen. Kanske dags att starta paniken?

Äsch, ingen idé att stressa, inte så mycket jag kan göra ändå faktiskt. I värsta fall går jag väl gå ut dagen innan och köpa en helt ny klänning.

I går blev jag i alla fall minihippad av två av mina vänner som inte kunde vara med på möhippan i lördags. Blev väldigt glatt överaskad när jag kom hem och de står i köket och lagar mat. Eller ja, när jag öppnade dörren blev jag först hälsad av en stor hund som jag inte kände igen. Det va Sara som va hundvakt så hon tog med hunden till oss. Kaj, Börje och Aina hade intagit kattklätterställningen och satt och glodde ilsket. Fast senare mot kvällen så vågade de sig till och med ner på golvet och smög omkring.

I alla fall, Daniel hade ringt mig tidigare på dagen och sagt att han skulle på bio med några vänner. Jag undrade för mig själv varför han inte frågade om jag ville följa med men jag insåg ändå rätt snart att jag ändå inte hade orkat gå på bio så sent när jag ska jobba dagen efter. Men nu vet jag ju varför han inte frågade. Han är faktiskt oroväckande bra på att hålla hemligheter tycker jag..

I alla fall, jag, Sara och Sandra satt hela kvällen och snackade skit och åt choklad. Det va en mycket trevlig överraskning och även om jag råkade på ett migränanfall somnade jag med ett leeende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar